De Merken Mensen ‘Top marketeers’
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object

Agenda

Jaap Toorenaar

13-02-2020
13 februari

Auteur van het boek ‘Hoe verzinnen ze het?', Jaap Toorenaar is te gast bij DMM. 

Eind maart 2019 verscheen Jaap zijn boek. DIt boek gaat over de de hoogtepunten uit onze reclamegeschiedenis en campagnes die miljoenen Nederlanders kennen. De zwanen van KLM, John de Manager van Cup-a-Soup, de olifant van Rolo, Petje Pitamientje, de supermarktmanager van Albert Heijn, Even Apeldoorn bellen, Martine Bijl van Hak en nog veel meer.

De geboorteverhalen van die memorabele campagnes worden verteld door de bedenkers zelf; Toorenaar heeft meer dan 50 reclamemensen gesproken voor zijn interviewboek. Ze vertellen openhartig over hun zoektocht naar een goed idee, over hun opdrachtgevers en hun briefings en over de eerste reacties van hun klanten op hun voorstellen. Die waren niet altijd positief.

Jaap Toorenaar is zelf ook reclamemaker. Hij heeft bedacht 'Calvé pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?’ en de eerste commercials met dat thema, met Evert van Benthem en Joop Zoetemelk. Andere zinnen van zijn hand zijn o.a: 'Een beter milieu begint bij jezelf.’ 'NRC Handelsblad. Slijpsteen voor de geest’ en 'De maatschappij. Dat ben jij’.

Reclame is een moeilijk vak; veel reclames zakken meteen weg in het moeras van ons geheugen. Toorenaar geeft tijdens deze sessie heldere tips en richtlijnen aan marketeers die WEL indruk willen maken.

Inspiratietrip Milaan

02-11-2017
02 november

We gaan naar Milaan!
Samen met Zuzanna Skalska zijn we bezig met het invullen van een inhoudelijk sterk en afwisselend programma. Zuzanna is trendforecaster en reist daarvoor de wereld rond.

Ze zoekt het nieuwste van het nieuwste op allerlei beurzen en is vaak het meest geïnteresseerd in de inhoudelijke gedachten achter deze innovaties.
Zuzanna komt terug met verhalen en kan deze ordenen en verrijken met haar ideeën en visie en ze deelt graag haar kennis over de toekomst in grote en kleine settings.
Tijdens de Milaan reis zullen we diverse locaties bezoeken die anders en nieuw zijn en een ‘verhaal’ hebben. 
Onder begeleiding van Zuzanna gaan we een reis langs inspiratie maken die ons bewust maakt van de veranderingen bij de consument, maar ook de veranderingen in de eigen organisatie.
Aan de hand van de geselecteerde locaties gaan we tijdens deze dagen nieuwe perspectieven ontdekken.
Denk hierbij aan Eataly, Corso Como 10, Prada Fundacion, Rossana Orlandi, Excelsior… maar alles onder voorbehoud, want er is veel te zien en ontdekken en we zullen (dus) keuzes moeten maken…