De Merken Mensen ‘Top marketeers’
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object

Agenda

Peter Heshof

21-11-2019
21 november

Oprichter van trend- en marketingburo "BLOOM" Peter Heshof is te gast bij DMM.
“Mijn passie is om samen met de mensen achter het merk, het merk tot volle bloei te laten komen. Ik gebruik hierbij Tijdgeest & Consumer trendinzichten en ruime marketing ervaring om merken future-proof te maken. Stilstaan in een veranderende tijdsgeest is geen optie.” aldus Peter. Tijdens de DMM sessie dompelt Peter ons volledig onder in de wereld van de Tijdgeest. Je gaat naar huis met praktische, direct toepasbare kennis.

Jaap Toorenaar

13-02-2020
13 februari

Auteur van het boek ‘Hoe verzinnen ze het?', Jaap Toorenaar is te gast bij DMM. 

Eind maart 2019 verscheen Jaap zijn boek. DIt boek gaat over de de hoogtepunten uit onze reclamegeschiedenis en campagnes die miljoenen Nederlanders kennen. De zwanen van KLM, John de Manager van Cup-a-Soup, de olifant van Rolo, Petje Pitamientje, de supermarktmanager van Albert Heijn, Even Apeldoorn bellen, Martine Bijl van Hak en nog veel meer.

De geboorteverhalen van die memorabele campagnes worden verteld door de bedenkers zelf; Toorenaar heeft meer dan 50 reclamemensen gesproken voor zijn interviewboek. Ze vertellen openhartig over hun zoektocht naar een goed idee, over hun opdrachtgevers en hun briefings en over de eerste reacties van hun klanten op hun voorstellen. Die waren niet altijd positief.

Jaap Toorenaar is zelf ook reclamemaker. Hij heeft bedacht 'Calvé pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?’ en de eerste commercials met dat thema, met Evert van Benthem en Joop Zoetemelk. Andere zinnen van zijn hand zijn o.a: 'Een beter milieu begint bij jezelf.’ 'NRC Handelsblad. Slijpsteen voor de geest’ en 'De maatschappij. Dat ben jij’.

Reclame is een moeilijk vak; veel reclames zakken meteen weg in het moeras van ons geheugen. Toorenaar geeft tijdens deze sessie heldere tips en richtlijnen aan marketeers die WEL indruk willen maken.

Trendtour Eindhoven

23-05-2017
23 mei

Eindhoven, de bakermat voor design, inspiratie voor food specialisten.

Deze dag staat in het teken van creativiteit en vernieuwing.
We beginnen op Strijp S en zullen de de ontwikkeling van dit terrein zien, waar vroeger de Philips fabrieken stonden. We bezochten diverse locaties in Eindhoven die niet al te ver bij elkaar vandaan liggen. Daarom kiezen we voor een fiets!  . 

De begeleiding van de dag id  in handen van Zuzanna Skalska, een trendprofessional en bewoonster van Eindhoven. Zij geeft trendlezingen en zit o.a. in de board van de Dutch Design Week. Ze vertelt ons over wat je ziet, welke ontwikkeling daar achter zit, en weet het ook in een toekomstig perspectief te plaatsen. Zij trapt af tijdens de lunch met haar eigen  trendverhaal.

HET PROGRAMMA
11.30 uur 
Welkom bij Keukenconfessies in het Klokgebouw. Hier gebruiken we een lunch en vertelt Zuzanna Skalska een trendverhaal. 
Adres: Klokgebouw 127.

De vierde verdieping van het Klokgebouw is sinds 2002 de thuisbasis van Keukenconfessies. Het bedrijf van Kok Maarten Lockefeer waarbij hij  samenwerkt met zelfstandig Fooddesigner Franke Elshout (www.frankeelshout.nl).
In een van de voormalige Philipsfabrieken op het Strijp-S terrein, bevindt zich een grote sfeervolle keuken en een immense aangrenzende ruimte, waarbinnen het industriële karakter nog altijd voelbaar is.
Dit podium voor vernieuwende, food gerelateerde projecten geeft een geheel nieuwe en eigentijdse functie aan wat ooit een machinewerkplaats was.

13.30 
Fietsen oppakken, we fietsen om er in te komen, slechts 500 meter naar de overkant om daar een aantal projecten te bekijken op Strijp S:
⦁    Loften: een woonproject 
⦁    Een bezoek aan diverse locaties, waarbij we een keuze maken uit diverse Conceptstores op het terrein, Yksi en Caffee Allee, Radio Royal.
⦁    Het Veemgebouw, Vershal Het Veem

15.45
We fietsen verder naar Piet Hein Eek. 
Eén van de weinige gebouwen die blijft staan op Strijp R is het RK-complex: ooit de keramische werkplaats van Philips. Daar werden onderdelen voor radio's en televisies gemaakt. Het uit de jaren vijftig van de vorige eeuw daterende gebouw is nu onderkomen van de internationaal befaamde ontwerper Piet Hein Eek.
 

“De sloophouten kast uit 1990 was mijn reactie op de heersende hang naar perfectie. Ik wilde laten zien dat producten die niet perfect zijn, toch aan onze gevoelens van esthetiek en functionaliteit kunnen voldoen. Ook wilde ik een product ontwerpen dat met beperkte middelen te maken was, middelen die voor handen waren. De combinatie van ongewoon materiaalgebruik en minder gebruikelijke, maar eenvoudige, productieprocessen is een rode draad door het werk geworden.”

Piet Hein Eek verzorgt zelf de rondleiding op zijn eigen thuisbasis.
Adres: Halve Maanstraat 30.

17.00 uur
We springen weer op de fiets en gaan richting het centrum. We maken een tussenstop bij Stadsbrouwerij Eindhoven. Sinds een jaar gevestigd in de oude Schellens textiel fabriek. We krijgen een korte uitleg en proeven een paar lokale bieren. 
Adres: Vestdijjk 208

17.45 uur
We fietsen nog een stukje verder naar de Kazerne. Een tentoonstellingsruimte waar altijd inspirerende exposities plaatsvinden. Wij gaan hier kijken, eten en drinken. 

  
“ discover a really cool place for culture, dinner and drinks in downtown Eindhoven.”
Adres: Paradijslaan 8


20.30 uur
We fietsen gezamenlijk terug naar het begin punt op Strijp S, waar we de fietsen in leveren en bij de bar van het Blue Collar hotel voor de liefhebbers een laatste afzakker pakken. 
Adres: Naast parkeergarage op Philitelaan, zijkant van het Klokgebouw