De Merken Mensen ‘Top marketeers’
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object

Agenda

Peter Heshof

21-11-2019
21 november

Oprichter van trend- en marketingburo "BLOOM" Peter Heshof is te gast bij DMM.
“Mijn passie is om samen met de mensen achter het merk, het merk tot volle bloei te laten komen. Ik gebruik hierbij Tijdgeest & Consumer trendinzichten en ruime marketing ervaring om merken future-proof te maken. Stilstaan in een veranderende tijdsgeest is geen optie.” aldus Peter. Tijdens de DMM sessie dompelt Peter ons volledig onder in de wereld van de Tijdgeest. Je gaat naar huis met praktische, direct toepasbare kennis.

Jaap Toorenaar

13-02-2020
13 februari

Auteur van het boek ‘Hoe verzinnen ze het?', Jaap Toorenaar is te gast bij DMM. 

Eind maart 2019 verscheen Jaap zijn boek. DIt boek gaat over de de hoogtepunten uit onze reclamegeschiedenis en campagnes die miljoenen Nederlanders kennen. De zwanen van KLM, John de Manager van Cup-a-Soup, de olifant van Rolo, Petje Pitamientje, de supermarktmanager van Albert Heijn, Even Apeldoorn bellen, Martine Bijl van Hak en nog veel meer.

De geboorteverhalen van die memorabele campagnes worden verteld door de bedenkers zelf; Toorenaar heeft meer dan 50 reclamemensen gesproken voor zijn interviewboek. Ze vertellen openhartig over hun zoektocht naar een goed idee, over hun opdrachtgevers en hun briefings en over de eerste reacties van hun klanten op hun voorstellen. Die waren niet altijd positief.

Jaap Toorenaar is zelf ook reclamemaker. Hij heeft bedacht 'Calvé pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?’ en de eerste commercials met dat thema, met Evert van Benthem en Joop Zoetemelk. Andere zinnen van zijn hand zijn o.a: 'Een beter milieu begint bij jezelf.’ 'NRC Handelsblad. Slijpsteen voor de geest’ en 'De maatschappij. Dat ben jij’.

Reclame is een moeilijk vak; veel reclames zakken meteen weg in het moeras van ons geheugen. Toorenaar geeft tijdens deze sessie heldere tips en richtlijnen aan marketeers die WEL indruk willen maken.

Bijeenkomst 3 2015: How Brands Grow

03-12-2015
03 december

Arjan van  der Sande Lacoste  van GFK laat ons middels zijn presentatie kennis maken met de principes van Byron Sharp. Daarna presenteert Lydi Boers van Jacobs Douwe Egbert  een praktijkcase over hoe het voormalige Douwe Egberts aan de slag is gegaan met deze theorie.