De Merken Mensen ‘Top marketeers’
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object

Agenda

Steven van Belleghem

19-09-2019
19 september

Trendwatcher & internationaal topspreker Steven van Belleghem is te gast bij DMM. Steven is expert in het inspireren en stimuleren van bedrijven om zich op de klant te richten in deze veranderende en veelal digitale wereld. Steven schreef 4 boeken, allen bestsellers met wereldwijd meer dan 120.000 verkochte exemplaren. Waaronder: ‘Customers the day after tomorrow.’. Dit is tevens Steven zijn laatste boek en dit boek zal centraal staan tijdens zijn lezing bij DMM.

Peter Heshof

21-11-2019
21 november

Oprichter van trend- en marketingburo "BLOOM" Peter Heshof is te gast bij DMM.
“Mijn passie is om samen met de mensen achter het merk, het merk tot volle bloei te laten komen. Ik gebruik hierbij Tijdgeest & Consumer trendinzichten en ruime marketing ervaring om merken future-proof te maken. Stilstaan in een veranderende tijdsgeest is geen optie.” aldus Peter. Tijdens de DMM sessie dompelt Peter ons volledig onder in de wereld van de Tijdgeest. Je gaat naar huis met praktische, direct toepasbare kennis.

Jaap Toorenaar

13-02-2020
13 februari

Auteur van het boek ‘Hoe verzinnen ze het?', Jaap Toorenaar is te gast bij DMM. 

Eind maart 2019 verscheen Jaap zijn boek. DIt boek gaat over de de hoogtepunten uit onze reclamegeschiedenis en campagnes die miljoenen Nederlanders kennen. De zwanen van KLM, John de Manager van Cup-a-Soup, de olifant van Rolo, Petje Pitamientje, de supermarktmanager van Albert Heijn, Even Apeldoorn bellen, Martine Bijl van Hak en nog veel meer.

De geboorteverhalen van die memorabele campagnes worden verteld door de bedenkers zelf; Toorenaar heeft meer dan 50 reclamemensen gesproken voor zijn interviewboek. Ze vertellen openhartig over hun zoektocht naar een goed idee, over hun opdrachtgevers en hun briefings en over de eerste reacties van hun klanten op hun voorstellen. Die waren niet altijd positief.

Jaap Toorenaar is zelf ook reclamemaker. Hij heeft bedacht 'Calvé pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?’ en de eerste commercials met dat thema, met Evert van Benthem en Joop Zoetemelk. Andere zinnen van zijn hand zijn o.a: 'Een beter milieu begint bij jezelf.’ 'NRC Handelsblad. Slijpsteen voor de geest’ en 'De maatschappij. Dat ben jij’.

Reclame is een moeilijk vak; veel reclames zakken meteen weg in het moeras van ons geheugen. Toorenaar geeft tijdens deze sessie heldere tips en richtlijnen aan marketeers die WEL indruk willen maken.

Trip 2015: Barcelona

12-11-2015
12 november

Thema: The Connected life

Bestemming Barcelona: Ons moderne leven is connected en voornamelijk via mobile. Always on, zowel privé als zakelijk. Het beïnvloedt hoe we leven, werken en ontspannen. Het is verweven in elke stap van de path to purchase voor onze producten, van ontdekken tot en met betalen. Dit geeft ons marketeers kansen en uitdagingen in hoe, waar en wanneer onze merken een rol kunnen spelen in het connected leven van onze gebruiker. We vliegen naar de Mobile City van Europa, Barcelona, om dit zelf te ontdekken.

Things to do: we go mobile, op alle mogelijke manieren. We bewegen ons mobiel, we gaan een mobile city game aan en we maken gebruik van belangrijke en nieuwste social media apps. Van Pinterest en instagram tot Snapchat Barcelona en Happening.

The city game: 4 Teams, 4 wijken, 1 merk, 1 opdracht. Het doel: Jouw wijk, de mensen, mooie merken en nieuwe retail concepten ontdekken en dit op een zo inspirerend mogelijk manier delen met de rest van de groep door gebruik te maken van alles wat we mobiel kunnen doen.