De Merken Mensen ‘Top marketeers’
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object
SlideshowImage object SlideshowImage object

Agenda

Jaap Toorenaar

13-02-2020
13 februari

Auteur van het boek ‘Hoe verzinnen ze het?', Jaap Toorenaar is te gast bij DMM. 

Eind maart 2019 verscheen Jaap zijn boek. DIt boek gaat over de de hoogtepunten uit onze reclamegeschiedenis en campagnes die miljoenen Nederlanders kennen. De zwanen van KLM, John de Manager van Cup-a-Soup, de olifant van Rolo, Petje Pitamientje, de supermarktmanager van Albert Heijn, Even Apeldoorn bellen, Martine Bijl van Hak en nog veel meer.

De geboorteverhalen van die memorabele campagnes worden verteld door de bedenkers zelf; Toorenaar heeft meer dan 50 reclamemensen gesproken voor zijn interviewboek. Ze vertellen openhartig over hun zoektocht naar een goed idee, over hun opdrachtgevers en hun briefings en over de eerste reacties van hun klanten op hun voorstellen. Die waren niet altijd positief.

Jaap Toorenaar is zelf ook reclamemaker. Hij heeft bedacht 'Calvé pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?’ en de eerste commercials met dat thema, met Evert van Benthem en Joop Zoetemelk. Andere zinnen van zijn hand zijn o.a: 'Een beter milieu begint bij jezelf.’ 'NRC Handelsblad. Slijpsteen voor de geest’ en 'De maatschappij. Dat ben jij’.

Reclame is een moeilijk vak; veel reclames zakken meteen weg in het moeras van ons geheugen. Toorenaar geeft tijdens deze sessie heldere tips en richtlijnen aan marketeers die WEL indruk willen maken.

Hans Eijsink Smeets - Non Compromise

03-02-2015
03 februari

Hans Eysink Smeets is een internationaal alom gerespecteerd en bewezen retail consultant. Hij heeft in meer dan 25 landen projecten gedaan voor toonaangevende bedrijven als Sainsbury, Albert Heijn, Casino en Unilever. Hans neemt ons mee in zijn NoCompromise-verhaal: De onthullende waarheid achter de leegloop van onze winkels en toekomsttrends per sector. De leegstand in onze winkels grijpt om zich heen. Maar ongeveer een derde van de winkels in Nederland zitten in sectoren waar het aantal winkels juist groeit. Het èchte verhaal gaat namelijk over de enorme uitschieters per sector: de groeiers en dalers. Begrijp de bewegingen in je markt, zie waar jij zelf staat, en waar je naar toe moeten bewegen. Hij gebruikt daarbij zijn NoCompromise-positioneringsmodel. Dit model brengen we meteen in de praktijk door middel van zijn business game. De spelers zijn de fabrikanten en de retailers, die allemaal om   de liefde van de consument spelen. Het spel verandert, dus iedereen moet mee veranderen! Wie zijn uiteindelijk de winnaars, en wie de verliezers? De game helpt je kennis van het NoCompromise-model op te doen en de impact daarvan tot je te laten doordringen. Om vervolgens de vertaalslag naar je eigen business te maken!

downloads bij dit artikel
smeets1.jpg